sunnuntai 14. joulukuuta 2008

Ainii, unohdin kertoa miten ihanasti sain unta eilen illalla ja miten ihanaa oli herätä aamulla. Eilen illalla naapurin poika kompuroi rappukäytävässä kaikkien kavereidensa kanssa noin puol 2. Tulivat kai baarista jatkoille. Se yksi sama mies huusi taas kun muut puhuivat ihan normaaliin känniseen ääneen. Kaikkein ihaninta oli se, että naapurin vessa on sijoitettu mun makuuhuoneen seinän toiselle puolelle eli sain kuunnella noin puoli tuntia kun kaikki kävivät vuorollaan yrjöllä. Yskimistä, hengen haukkomista, losketta, örinää... Ja niitä kaikkia muita ääniä mitä tahdot kuunnella juuri ennen kun menet nukkumaan. Kiva...

Aamu alkoi yhtä huonosti. No, ei se ollut inhottavaa vaan todella ärsyttävää. Nimittäin joku naapureista kuunteli taas jumalanpalvelusta täysillä. Siis AAARRRRRGGGHHH!!! Jos kuuntelee ni kuunnelkoon sillein, että koko kerrostalon ei tarvitsisi kuunnella. En vain käsitä. En käsitä mitään.. En halua kommentoida omaa uskonnollista vakaumusta. En ole ateisti. Uskon vain vähän siihen ja tähän, en kaikkeen. Tarinoilla selitetään isompia tapahtumia, eli ei faktoilla. Noudatan perheen luterilaista perinnettä. Vihaan sitä kun uskontoa tuputetaan naaman eteen. Minä pidän ne uskonnon rippeet mistä pidän omassa päässäni. PISTE. Tuo on vain minun käsitys uskonnosta. Minun perustieto uskonnosta on huono eli en voi tehdä radikaaleja statementteja. En usko, mutta johonkin uskon. Sen takia en tiedä uskonko vai en. <- Juuri tämän takia en saisi lähteä edes miettimään koko uskonto asiaa, koska en tiedä siitä hölkäsenpöläystä! Mutta elkää tuomitko :)

1 kommentti:

tthi kirjoitti...

Kaverit oli katkeria, kun sain uskonnon kokeesta 9:n (joka on sinänsä ihme, kun muut kokeet ovat lähempänä 5:sta) ja olen ateisti ja he uskovaisia. Mutta olen vain niin perehtynyt tylsyyttäni kaikkeen "henkeviin" ja ottanut asioistani selvää, niin tiedän jaksanko uskoa vai en :) Hih.

Sori muute, tuntuu et mä oisin koko ajan kommentoimassa sulle? :D Joten sano vain, niin tukin turpani ja leikkaan sormeni irti tästä näppäimistöstä :)